Jedno niefortunne zdarzenie lub chwila nieuwagi… i po telefonie. Zalany wodą, stłuczony ekran, a nawet skradziony – to tylko kilka przykładów przykrych zdarzeń, które mogą nas spotkać. Telefony to już nie tylko źródło rozrywki dla młodzieży, to także bankowość internetowa, ważne kontakty i dostęp do wielu niezbędnych informacji. Jeżeli niefortunny przypadek pozbawi nas dostępu do telefonu, możemy liczyć się z ponoszeniem kosztów, np. odzyskania danych. Warto pomyśleć o wykupieniu odpowiedniego ubezpieczenia. To właściwie dobrane nie musi wcale oznaczać dużego obciążenia dla budżetu nowym wydatkiem.
Czynniki wpływające na cenę
Koszt ubezpieczenia telefonu jest liczony zazwyczaj na zasadzie ustalonego procentu od wartości urządzenia. Wyjątkiem są czasem ubezpieczenia oferowane przez operatorów, gdy zawieramy jakąś umowę i otrzymujemy urządzenie w ramach abonamentu. Wówczas możemy wybrać między kilkoma wariantami ubezpieczenia, co różni się przede wszystkim zakresem ochrony w ramach ubezpieczenia. Wiadomo, że im warunki korzystniejsze, tym koszty większe. Można jednak śmiało założyć, że ubezpieczenie średnio wyniesie nas około dwudziestu złotych miesięcznie w przypadku standardowej oferty.
Na co zwrócić uwagę?
Przede wszystkim musimy dokładnie zapoznać się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia. Dowiemy się z nich, jakie zdarzenia są objęte ubezpieczeniem i w jaki sposób należy je zgłaszać. Uświadomimy sobie również, jakich przypadków nie obejmuje nasz pakiet. Wtedy możemy poinformować administratora danej usługi o naszych potrzebach i zapytać o możliwościach włączenia dodatkowych opcji do naszego pakietu.
Kolejną ważną kwestią, na którą warto zwrócić uwagę przed podjęciem decyzji o ubezpieczeniu, są dodatkowe udogodnienia, jak chociażby zastępczy sprzęt na czas naprawy, gwarancja wykonania naprawy w określonym terminie, realizacja usługi door-to-door itd. Zdarza się, że te i podobne bonusy wchodzą w skład standardowych pakietów, ale niech nie zdziwi nas sytuacja, gdy ubezpieczyciel każe sobie za to dodatkowo zapłacić.
Czy warto ubezpieczyć telefon?
Odpowiedź może być tylko jedna: oczywiście, że tak. Ale niech nie będzie to decyzja pochopna. Najlepiej wykonać wstępne rozeznanie w dostępnych ofertach i wybrać pakiet dopasowany do naszych potrzeb. Inne usługi są bowiem potrzebne w przypadku prowadzenia firmy, a inne, gdy mamy do czynienia ze sprzętem, który będzie użytkowany głównie przez dzieci.